Subject: [DKIM katki]Tallinna Keskraamatukogu: ettepanek korrakaitseseadusesse
From: "Triinu Seppam-Saar" <[email-masked]>
To: "[email-masked]"
Date: Wed, 7 May 2025 08:53:28 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

HOIATUS! See e-kiri võib olla liba-, õngitsus- või pahaloomuline, kuna on
saadetud asutusest, kus meiliserver on vigaselt seadistatud.
Rohkem infot: KKK | teenusveeb <https://teenused.rit.ee/et/kkk>  -> E-post
ja kalender.

Tere

Kirjutan Tallinna Keskraamatukogust, olen teenindusdirektor Triinu
Seppam-Saar. Mul oleks hea meel, kui suunaksite minu e-kirja isikule,
kelle vastutusvaldkonda kuulub korrakaitseseadusesse ettepanekute
kogumine.

Nimelt, korrakaitseseaduse § 55 Avalikus kohas käitumise üldnõuete lg 1 p
5 ütleb, et keelatud on „tarbida alkoholi ühissõidukipeatuses,
teeliikluses osalevas avalikus kasutuses olevas ühissõidukis, koolieelse
lasteasutuse, lasteaia-algkooli, põhikooli, gümnaasiumi, kutseõppeasutuse,
huvialakooli, noortelaagri, tervishoiuteenuse osutaja ning
hoolekandeasutuse ehitises ja territooriumil või selle osas õppe- ja
kasvatustegevuse või tervishoiuteenuse osutamise ajal, samuti lastele
suunatud avalikul kogunemisel“.

Ettepanek: lisada § 55  lg 1 p 5 loetelusse ka rahvaraamatukogus ja
territooriumil. Rahvaraamatukogu on madala sisenemislävega asutus, omades
mh kohustust tagada üldkasutatava andmesidevõrgu kaudu juurdepääs
avalikule teabele (https://www.riigiteataja.ee/akt/113032019127) .
Seetõttu jõuavad rahvaraamatukokku kõik sihtrühmad, sh isikud, kes ei ole
elus nii hästi hakkama saanud ning leiavad lohutust mh alkoholist. Kuna
rahvaraamatukogu olulisim sihtgrupp on just lapsed ja noored, oleks hea,
kui ka seaduses oleks otse välja öeldud, et rahvaraamatukogus ja
territooriumil alkoholi tarbida ei tohi. Me väga soovime, et raamatukogu
oleks lastele ja noortele ohutu ja turvaline ala. Ja ka raamatukoguhoidjad
tunneksid end joobes isikutega suheldes paremini, kui saaksid öelda, et
seaduses on rahvaraamatukogu selgelt kirjas.

Näiteks märkasid kolleegid varahommikul, et tänases Ekspressis on lugu
ühest perest, kelle lapsed külastavad meie Tallinna Pelguranna
raamatukogu, kuid raamatukokku jõudmine ei ole just lihtne:
<https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120372206/elaks-nagu-getos-tallinna-ot
sus-muutis-perede-elu-porguks>
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/120372206/elaks-nagu-getos-tallinna-ots
us-muutis-perede-elu-porguks .

Meie raamatukoguga loo raames ühendust ei võetud, aga illustreerimaks
lugu, saadan teile 21.04.2025 tehtud foto Tallinna Pelguranna raamatukogu
postkastist, kuhu pannakse raamatukogule ajakirjad ja ajalehed. Kahjuks ei
ole tegemist erandliku juhtumiga. Meie Tallinna Pelguranna raamatukogu
territooriumil on alkoholi tarbimine kahjuks tihe nähtus.

Mul oleks hea meel, kui saaksin antud ettepaneku osas isikult, kelle
vastutusvaldkonda korrakaitseseadusse ettepanekute kogumine kuulub,
tagasiside.

Lugupidamisega

Triinu Seppam-Saar
Tallinna Keskraamatukogu teenindusdirektor
www.tallinnaraamatukogud.ee <http://www.tallinnaraamatukogud.ee>